Försöker att arbeta med rutinerna inför sommaren nu när det är lugnt här ute då mina kollegor har julledigt och telefonen är tyst. Jag behöver er hjälp. Hur förbättrar vi vårt kösystem för "drop in gäster" som vill ha campingplatser när vi har nästan fullbelagt?
I nuläget skriver gästerna upp sig på en väntelista i receptionen och vid 09, 11, 13 och 15 ropar vi upp de platser som blivit lediga. Är man inte där så stryks man från listan. Vi har både fått ris och ros för tillvägagångsättet.
Campare - ge mig tips! Vad tycker ni? Ska vi fortsätta med samma kösystem? Hur funkade de egentligen? Ska vi ringa? Stå utomhus?
God fortsättning och var rädda om er i trafiken! Snön håller på att smälta bort i Västervik och det är riktigt halt på vägarna. Själv har jag lyckats att snurra ett varv i nedförsbacke med elbil och släp idag på väg från Timmerbyn!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
kanske ha en lista där man får skriva upp sitt telefonnummer istället, och ha en person som sitter och ringer till de väntande gästerna så fort en plats blivit ledig... sen, om man inte fått telefonsamtal efter klockan tre får man komma tillbaka till receptionen om man vill att ens namn ska stå kvar till nästa dag... på så sätt slipper man fullkomligt kaos i receptionen de utsatta tiderna... :)
Hej.
Vi blev utsatta för ert system i somras. Jag tycker faktiskt det är rätt bra ändå, och rättvist. Även om det är en rätt stor osäkerhet i om man får en plats eller ej.
Janne
Skicka en kommentar